In Memory of

Duy

Bang

Cao

Obituary for Duy Bang Cao

Ơn cha dưỡng dục sinh thành
CAO hơn mây núi đáp đền làm sao
Tình chồng nghĩa nặng thâm sâu
DUY trì son sắt một lòng thủy chung
Công danh sự nghiệp hiển vinh
BẰNG lòng thanh thản ra đi xế chiều.
Con gặp Bố khi con vẫn còn là bạn gái của con trai Bố. Bố hiền, ít nói, lúc nào cũng chỉ thấy Bố đắm chìm vào niềm đam mê văn thơ của mình. Nhưng con được nghe con trai Bố kể nhiều về cuộc đời của Bố, cuộc đời bươn chải khắp nơi, khốn khó là thế nhưng Bố cũng đã tạo dựng được một sự nghiệp, một cuộc sống có thể nói là hiển vinh để con cháu rọi soi như một tấm gương. Và đến cái tuổi an yên, Bố chọn cho mình một niềm vui mới bên những câu văn, dòng thơ. Có thể nói cuộc đời của Bố không bao giờ ngưng nghỉ, Bố luôn tìm kiếm những cơ hội mới, những niềm vui sống mới cho từng giai đoạn cuộc đời mình.
Giờ đây, khi con đã trở thành vợ của con trai Bố, là con dâu của Bố thì con vẫn chưa kịp được một lần gọi Bố là Bố và con sẽ không còn cơ hội ấy nữa rồi. Hai tập văn thơ Bố vừa đặt xuất bản khi Bố còn đang nằm trên giường bệnh vẫn còn nằm im lìm nơi đây, chờ ngày Bố khỏe và được trở về Việt Nam để mang tặng bạn bè, người thân, giờ sẽ chỉ còn là kỷ niệm lưu dấu khoảng thời gian yên vui của Bố.
Tạm biệt Bố!

Mr. Duy Bang Cao died unexpectedly in Kingston Hospital on May 22nd in Kingston, Ontario at the age of 78.

Bang is survived by his wife Xuan Tran, daughter Nguyet ( Crystal) Cao, son Quang Cao, Quyen Anh Cao, Nhat Tan Cao and many loving grandchildren, nieces, nephews and extended family. Bang was a loving father, husband, grandfather, and friend to everyone.

Bang loved writing after his father’s decease and had published 14 books since then. Bang loved sports, especially soccer and ping-pong. He enjoyed gardening and took care of his plants with love. He also enjoyed movies and reading during off-season. Bang was always there to help his loved ones and friends with household projects or whatever else people needed him for.

A special thank you to the Doctors and Nurses at Kingston Hospital for their loving care and support during his final days. Also, the family would like to extend their sincerest gratitude towards Ajax Crematorium &Visitation Center for being very accommodating and understanding during this difficult time.

A visitation is scheduled from 2:00 until 3:00 PM at Ajax Crematorium &Visitation Center on Tuesday, May 25th. Cremation to follow at 3:00 PM. Due to Covid-19 safety restrictions, only immediate family members are welcome to attend and celebrate Bang’s life. Flowers and condolences may be sent to Ajax Crematorium &Visitation Center- 384 Finley Ave, Ajax ON L1S 2E3.